No brain - no pain

Jag har verkligen försummat min blogg...sista månaderna. Skulle så stort komma igång igen i början av augusti, men så har det då inte blivit. Nåt inlägg här och där, men lite halvdant innehåll. Vad beror det då på? Tidsbrist? Nä, inte det. Så länge tar det inte att skriva. Brist på ämnen? Nä, inte det heller. Lathet? Ja, lite kanske. Fast mest beror det nog på förträngning. Ni vet, om man inte låtsas om att ett problem finns så kan man ju för ett tag tro att det försvunnit. Om jag inte tänker tankar och analyserar saker så behöver jag ju inte må dåligt över det. No brain - no pain. Sen har jag nu efter en liten tid upptäckt att det inte fungerar. Problemen och tankarna har inte försvunnit. De har bara arkiverats i min lagerlokal inne i huvudet. Och ni vet hur det är i såna skräprum. Plötligt är det fullt och man är tvungen att rensa. Sen är det ju jobbigt att ha en massa skräp och arbete liggandes i huvudet. Så nu har jag bestämt mig för att sortera i tankarna lite oftare. Kanske inte varje dag, men i alla fall varannan dag. Och då när jag sorterar bort lite skräp som jag inte behöver kommer jag nog att få plats med lite mer kreativa tankar som utvecklar istället för att avveckla.
 
Dagens tanke är något jag jobbat lite med sista tiden och det kommer jag nog att fortsätta med. En tanke eller mantra som ska leda mig under dagen och lära mig att fokusera på saker på olika sätt och från olika håll. No brain - no pain är en bra tanke när man tränar :). Ha, ha, ha. Inte alltid, men ibland i alla fall. Nu släpper jag den tanken och tänker istället : MED KÄRLEK! Dagens mantra. MED KÄRLEK! Hoppas jag möter dig idag ;) då får du se om jag verkar vara i den tanken - och om du vill ta emot. Kärlek ska man ge - men det kan vara lika svårt att ta emot.
Allmänt | |
Upp