Hittade en blogg, och jag blev SUPERTAGGAD!!!

Idag hittade min man, av en slump, en blogg som jag nu har läst lite från. Resultatet; JAG ÄR SUPERTAGGAD!!! Ibland behöver man läsa om människor som har gjort saker som är svåra, nära på omöjliga. När denna människa är någon jag har inspirerats av i flera år och som var med när jag började träna kring 1997 så blir det extra roligt. Kvinna, närmar sig 40, mamma... Jag känner hennes energi genom datorn, genom bilderna, genom texterna. Hon sätter ständigt upp nya mål, och kämpar för att nå dem. Vi behöver alla någon att inspireras av, någon som förstärker vår motivation. Jag har en handfull som inspirerar mig att vilja lära mig mer, att orka mer, att vila när det behövs, att sätta upp höga mål, att le och att leva.
 
De gemensamma nämnarna hos dessa inspiratörer är följande: Alla är kvinnor (mellan 35 - 43 år). Alla är vältränade. Alla är från Norrbotten. Alla har glimten i ögat och ett underbart leende. Alla är målmedvetna. Alla har stora familjer (syskon, kusiner.....) som de gärna pratar om och umgås med. Ingen är speciellt lång... Alla har mött mig och sett mig och berört min själ. Alla gillar att sova i tält!!!
 
Men de är också olika. Härliga individer som gått sina egna vägar och nått sina egna mål. Ett par har många barn, någon ett par stycken och någon inga barn alls (än i alla fall). De har olika utbildningar och olika arbeten, men alla är engagerade till tusen i allt de gör.
 
Nu är jag ännu mer sugen på att träna mer och att sätta upp höga mål. I morgon blir det ett träningspass med ett härligt gäng. Fast jag tränar ju nästan alltid med en massa härliga människor.... :)
 
Här kommer några ord som låter underbart i mina öron: styrka, kondition, koordination, smidighet, balans. Fatta vilken härlig kompott man får när man sätter ihop allt det. :)
 
Här är några andra ord som jag gillar: kropp, själ, ande, tanke, omtanke, eftertanke, insikt, möten, en väg, ett liv, en doft, en smak, perception, närvaro, skönhet, kärlek. Gör en blandning av det... :)
 
Tänk att kunna sätta ihop alla de orden och använda allt i verkligheten. Går det? Jag tror det, och jag tror jag vet hur. Genom en sak som jag är väldigt sugen på. En lååååång vandring. En vandring för kropp och för själ. Jag behöver andas fritt och låta mina tankar landa i nuet för att ladda batterierna för framtiden. Jag behöver tid. Tid för tystnad, tid för samtal, tid för tanke och eftertanke.
 
Sen finns en massa andra vackra ord. Jag älskar ord - innebörden, bakgrunden, tolkningen, stavningen, ljudet av ord som talas, tystnaden av de tysta orden som inte behöver sägas.
 
Från början skrev jag det här inlägget på min jättefula träningsblogg som fungerar som en träningsdagbok. Efter en stund blev det mer än en träningsrapport och det hamnade här istället. Just nu har jag kommit in i ett underbart flow i min träning. Jag träffar härliga människor, jag längtar till nästa pass, jag känner mig pigg och utvilad och min kropp är redo att utmanas. Livet är skört och saker ändras snabbt. Livet är här och nu. Jag har många utmaningar framför mig. Några som jag väljer själv, några som jag kommer att utsättas för. Här kommer ett  citat från bloggen jag läste idag; Chanser får man inte, de tar man! Och jag ska verkligen försöka ta chanser, skapa möjligheter, för mig själv och för andra.
 
Just nu möter jag så många människor, vissa är såna jag inte träffat på många år, och det ger mig energi. Dessa möten gör mig levande och glad. Jag har just nu möjlighet att ta ställning för saker jag tror på och chans att våga vara den jag vill vara.
Allmänt | |
Upp