Summering

Sista dagen på 2013 och nu ska man visst summera året och göra bokslut har jag sett på andra bloggar. Några bra saker har väl hänt. Jag har fått vara med min familj och ingen av oss har varit sjuka. Jag har gått en yogautbildning som var väldigt bra och som jag liksom all annan kunskap jag skrapat ihop genom åren bär med mig med lätthet. I övrigt ett tungt år. Jonatans död var ett hårt slag och sorgen är med oss hela tiden, både bra och dåliga dagar. Jag har funderat mycket, men tyvärr blir jag inte så mycket klokare.
 
Jag har upplevt några andra saker också som påverkat mig ganska mycket. Tyvärr mest negativt. Jag har tappat lite av min tro på att de flesta människor är omtänksamma. Lite för många knivar i ryggen detta år. 
 
Nu sitter jag här sista dagen 2013 med en utdragen tand, värk i hela kroppen och feber (av tanden). Humöret är inte det bästa men ikväll är vi bjudna på middag hos min fina syster Lina. En Ipren och lite mascara så blir det nog bra. På nåt sätt är det så året varit. En ständig molande värk som gjort mig lite gråare än vanligt men som jag regelbundet motat bort med lite uppåttjack i form av träning, av att vara med min familj och genom trevliga möten med fina människor. 
 
 
2013 har inte varit något toppår. Jag hade en del mål för året och för 2014. Några har jag nått och några mål som jag satte upp har bleknat och blivit ointressanta. Jag kände runners high på Dundret och jag hade några riktigt fina löppass under sensommaren. Jag kommer att göra vissa omprioriteringar och jag kommer att ändra vissa mål och sätta upp nya. Mål som är mina. Satta av mig för att jag själv vill nå dit och för att jag kommer att växa i mig själv på vägen. Jag läser just nu Zlatans bok och mitt huvudmål inför 2014 är att ännu lite tydligare vara min egen Zlatan. Kanske det stör någon...eller kanske många. Men eftersom jag stör en del genom att anpassa mig också så är det kanske bättre att inte göra det. Jag är ju faktiskt den som inte drar mig för några jabbar med vänstern innan jag hookar med högern. Men jag ger alltid mitsar till motståndaren och säger till om att hålla guarden uppe. ;) Jag gillar rent spel helt enkelt. 
 
Inte så mycket positivitet och inspirerande ord här idag. Livet går vidare och jag är tacksam för varje dag och stund jag får här på jorden. Jag lär mig lite nytt varje dag och kanske jag en dag förstår lite mer. 
 
Med förhoppning om ett fint 2014 säger jag Gott Slut och Gott Nytt År.
 
Anna :)
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Kristina:

Klokt skrivet som vanligt. Livet går vidare och lite lär vi oss för varje år.
Gott nytt år Anna!

Svar: Gott nytt år Kristina. Ja, nog ska vi väl bli lite klokare allt eftersom. :)
Anna Pohjanen Tegelid

#2 - - EIL:

Gott Nytt År önskar jag er alla på Knusen! Vi ses!

Svar: Gott Nytt År till er Nybyare också. Ja, vi ses. :)
Anna Pohjanen Tegelid

#3 - - Sue:

Gott nytt år till dig och de dina! Fokusera på alla de mål du nådde Anna för med mina mått mätt var du ju i princip Zlatan :)

Svar: Det samma till er. Tack för det. Jag jobbar på min image. Lite coolare måste jag nog bli. ;)
Anna Pohjanen Tegelid

#4 - - Malin:

Är väl lite extra sensitive just nu, så jag snyftar lite när jag läser din summering ... och håller samtidigt med ovanstående kommentar skriven av Sue :D Och du, glöm inte sommaren 2014:s happening: Bootcamp Tansjärv. I år går starten från ... motionshallen!

Svar: Glömde bootcampen när jag summerade. Helt klart en happening. Ser fram emot 2014 års version. Verkar utmanande. :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp