Syns man inte så finns man inte.

Syns man inte så finns man inte...
 
Kanske är så och för tillfället väljer jag att endast synas i.r.l och här på min blogg. FB är bortvalt just nu och det är lite konstigt, för hur ska jag nu bli bekräftad? Hur ska jag veta att jag finns? Tänk så tokigt det kan bli i vår värld. Vårt bekräftelsebehov är stort och idag ska vi uppdatera oss hela tiden. Med hjälp av FB (och andra sociala medier) går det lätt. Vi behöver bara skriva att vi stigit upp och att vi har en skitdag så har vi en massa likes. 
 
Jag brukar försöka att inte ge råd. Visst gör jag det, men jag har en stark tro på att det sällan hjälper. Ibland har man tur och befinner sig på samma våglängd som den man ger råd till och då kan det fungera. Frågor är bättre. Sen förstår ni ju av mina frågor att jag tycker fysisk aktivitet är viktigt för en god hälsa. Men det är de flesta rätt överens om.
 
Dagens frågor för att främja din fysiska, psykiska och själsliga hälsa.
 
Vad ska du göra för fysisk aktivitet och när?
Vad ska du äta, hur mycket och vid vilka tillfällen?
Vem ska du krama idag?
Är du på G för ett skratt?
Vem ska du se i ögonen?
 
Jag har många fler frågor till dig och till mig själv. Vi börjar här. När jag undervisar tänker jag; vad ska vi göra, varför och hur? Tänk om vi försökte göra samma sak i livet. 
 
Idag har jag en dag som jag kan forma som jag vill. Vi kanske redan har fyllt den med aktiviteter. Då gäller det att se värdet i de aktiviteterna. Varför gör jag det jag gör och för vem?
 
Sen ett råd...i alla fall. Om du väljer att äta en massproducerad vetekaka eller en bulle bakad utan kärlek i ett jättebageri hundra mil hemifrån...se till att du har en god anledning. 
 
Ät sånt som är lagat med omtanke. Det smakar bättre, både i kropp och knopp.
 
Ha en bra dag.
 
VVS
// Anna :)
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Madde:

Hej, jag vet inte anledningen till varför du valt bort FB. Jag valde dock det bort det för flera år sedan av många orsaker och har inte saknat det sedan dess. Jag "var med" i ca. ett halv år och det räckte för mig. FB har sina fördelar, ja, men dessa övervägde inte nackdelarna för att jag skulle fortsätta "vara med". Jag klarar mig utan och kan vara social ändå=). Jag har några få riktiga vänner, det räcker för mig. Jag klarar mig. Jag tänker alltså finns jag, sa Descartes=). Jag slutade röka för mer än 20 år sedan så att sluta med FB (beroendet=)) var en lätt match. Ha' det bra, kram!

Svar: Det finns fördelar med FB men just nu vill jag använda min tid och mitt fokus till annat. Och jag håller med Descartes. Så länge jag tänker finns jag. Och tänker gör jag...;)
Anna Pohjanen Tegelid

#2 - - Madde:

Och det är tanken som räknas. Sägs det ju. Det händer att jag tänker högt, men ofta håller jag tankarna för mig själv. Det kan vara långt mellan tanke och handling; det kan ju vara bra=).
Ha' det bra och fokusera på vad som känns bäst för dig; oavsett det är FB eller något annat=).

Upp