Gift med en idiot...

I Överkalix heter centralorten Bränna. Bränna är ett gammmeldags köpcentrum och alla affärer finns längs Storgatan. Mitt i byn står kyrkan och tvärs emot finns torget och kommunhuset som kallas Vita huset. Raggarsvängen går efter storgatan och där cirkulerar amerikanare i långa rader. I Överkalix har de flesta egen bil eftersom det inte finns någon lokaltrafik, förutom skolskjutsarna. Och eftersom det inte finns lokaltrafik så finns heller inga busskurer, förutom då vid skolan. Just därför blev jag så förvånad under en löptur förra sommaren. Vi hade passerat brandstationen och sprang efter Älvgatan (som är en återvändsgata). I slutet av Älvgatan bakom Vita huset finns en parkering där de kommunanställda parkerar sina bilar. Från parkeringen går en liten gångväg upp till torget och Storgatan. Vi sprang alltså över parkeringen och upp mot Storgatan. Plötsligt tvärstannade jag. "Men titta! En busskur!", utbrast jag förvånat. Min man tittade lite konstigt på mig, men jag fortsatte: "Vad konstigt, varför har de ställt en busskur här?" Då såg min man lite bekymrad ut. Han fick det där uttrycket som jag ser då och då och som betyder: Ja, jag är gift med en idiot. Sen sa han: "Det är ingen busskur, det är en rökkur..." 
 
Det var vansinnigt roligt och varje gång jag springer förbi så tänker jag; Men det ser ut som en busskur. Och står det någon och röker brukar jag fråga när bussen kommer... ;)
 
Men bara så ni vet, jag är inte dum, ibland har jag dock lite otur när jag tänker. :)
 
VVS
 
// Anna :)
Allmänt | |
#1 - - Lina:

Jag är med i en förening som heter "Vi som kört vilse på bakgatorna i Bränna". Vi är två medlemmar: jag och Lindas mamma. :-)

#2 - - Anna:

Ha, ha, ha!!!

Upp