Tecken

Jag tror på att vara öppen för tecken i tillvaron. Tecken som visar vägar vi kan välja att ta. Jag tror inte att våra liv är förutbestämda (fast ibland kan man ju undra) utan tecken som vi får ger oss valmöjligheter. Vad dessa tecken är går inte att säga och egentligen är det kanske inte ens yttre tecken utan jag själv som i olika stunder ser olika saker. Man skulle så klart kunna kalla det tillfällen eller möjligheter. Mest troligt missar jag en massa tillfällen och möjligheter att utvecklas på grund av att jag inte är öppen. Dagar då jag är pigg och glad ser jag fler möjligheter än dagar då jag skulle vilja dra en filt över huvudet.
 
Men igår hade jag en dag som var mitt emellan bra och dålig. Kanske ändå lite mer åt det dåliga. Då fick jag ett tecken. Inte en wow-möjlighet att utvecklas utan en inbjudan. En inbjudan som jag fått flera gånger och tackat nej till, vilket jag gjorde även igår. Men en timme senare mötte jag personen som bjudit in mig. Vi möttes på gatan, helt oväntat. Pratade lite och fortsatte åt varsitt håll. Väl hemma började jag tänka. Tänk om det var ett tecken, en möjlighet...Jag skickade ett sms och tackade ja. Nu har jag varit på aktiviteten som jag blev inbjuden till. Känslorna är väldigt blandade. Nu frågar jag mig så klart om det var positivt eller negativt att jag gick in i den öppna dörren. Tiden får utvisa. Dessutom var det inget jättemärkvärdigt bakom dörren. Det var som en liten farstu med många dörrar åt olika håll. De flesta av dessa dörrar var väldigt stängda idag. Kanske en tillfällighet...Men man vet aldrig vad det kan ge att stå i en hall och prata om väder och vind. Fröer som ser obetydliga ut där de ligger i sin fröpåse kan växa upp till fantastiska växter som förgyller trädgården. Fast dessvärre är att ogäsfrön har också varit små och oskyldiga. 
 
Men som vi alla vet måste man ju våga så för att kunna skörda. Det gäller väl bara att vara uppmärksam på om det dyker upp tistlar. Och vid närmare eftertanke så kanske det inte växer alls. 
 
Nu sitter jag och väntar på nästa tecken (möjlighet). Och jag behövde inte alls vänta länge. Det har slutat snöa och gården väntar på att bli omskött. 
 
VVS
Anna :)
Allmänt | |
Upp