Problemlösning.

Något på bakhjulet fryser fast ibland på vår bil. I morse när jag skulle skjutsa till skolan hade det hänt. Jag blev en aningen upprörd och tog första bästa tillhygge för att banka lös det som satt fast. Tyvärr är jag helt ointresserad av allt som har med bilar att göra, inklusive bilkörning, så det gick inte att få lös. Tidigare har det fungerat när jag knackat lite på måfå för att lösa problemen, men inte idag. Efter en liten ramsa på annat språk än svenska lånade jag mina föräldrars bil, genomförde mitt uppdrag, önskade mina barn en bra dag och körde hem för att pånytt attackera den för...ade bilen. Jag ringde min man och fick lite utförligare instruktioner om var man ska knacka, samt vilka verktyg som är lämpliga. Han nämnde inget om det verktyget jag hade använt tidigare, vilket bekräftade min misstanke om att det inte var den bästa grejen att använda. Jag har inte heller sagt till honom vad det var jag använt och det är nog bäst att inte göra det heller eftersom cykelstället till bilen nog endast är menat att använda till cykelställ...
 
Nåväl, jag knackade lite försiktigt på rätt ställe och kunde sedan rulla ut från parkeringen. Jag fick då ett samtal från en syster som jag pratade en rätt lång stund och kunde därför inte meddela min man att jag lyckats med det svåra, näst intill omöjliga uppdraget att laga bil...veln. Efter avslutat samtal skickade jag ett SMS där jag skrev att jag löst problemet och han svarade "Tvivlade inte en sekund." och ett tecken som antagligen var något fint men som min telefon inte kan tyda eftersom den är av den enklare sorten. Jag blev glad som ett barn och skickade en glad mun tillbaka. Han tror verkligen på mig. Att jag kan det jag behöver kunna och att jag löser problem som behöver lösas. Även om det sker med milt våld ibland. Det finns dock en liten möjlighet att han hade ett leende på läpparna när han svarade. Ett leende som kan betyda lite olika saker beroende på situation. Ibland betyder det, "jag sa ju det". Ibland betyder det "bara du kan lyckas med det du just gjorde, men du är söt ändå". Ibland betyder det "du är verkligen fantastisk". Nån gång då och då kan det betyda "jag ÄR gift med en idiot..." Men oftast betyder det nog bara "du kan verkligen allt...till och med slalom". 
 
Och när jag beklagade mig över bilen och att den tjorvar nu på eftermiddagen sa en av mina döttrar; "Men du tog det ju lugnt i morse. Ja, alltså du fick ju inte ett jättestort utbrott..."
 
Min fanclub är ovärderlig. Med såna runt sig fixar man det mesta.
 
:)
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Hade velat se dig hacka med cykelstället 😊

Svar: :) Ja, det var i klass med pappa Rudolf i Sune...
Anna Pohjanen Tegelid

Upp