Möten

Idag har jag träffat en massa underbara människor. Först eleverna där jag vikarierar denna vecka. Vi hade fina samtal och mycket skratt. Och självklart lite jobb också...Fast risken med att ta mig som vikarie är att det blir många diskussioner. Mellan jobbtimmarna hann jag med en timme med min superba massör. Sen middag med hela min familj. Efter det ett möte på Vuxenskolan för att förbereda kurserna i svenska som vi ska ha för alla nyinflyttade i Överkalix. Och det var ett härligt och blandat gäng. Vilka människor vi har i vår lilla kommun!!! Kvinnor och män från 17 till 70 med ursprung i Libanon, Eritrea, Afganistan och Sverige. Alla med olika förmågor som nu tas tillvara för att hjälpa våra nyanlända tillrätta i Sverige och Överkalix. Ett energifullt och positivt möte som förhoppningsvis ska leda till bra kurser och en massa nya härliga möten mellan människor. Efter det mötet körde jag till Ica och på vägen tittade jag in på gymmet och surrade lite med några vänner där. Kassörskan på affären gav mig ett par trevlig minuter och nu ska jag fika med min son. 
 
Ha en fin kväll gott folk. 
 
Anna :)
Allmänt | |
Upp