Nyfikenhet, öppenhet och mod

Nyfikenhet, öppenhet och mod var tre ledstjärnor som jag hade med mig in i det nya året. Snart har det gått två månader och jag är helt överväldigad av vad dessa ledstjärnor har gett mig. Mitt tempo är högt och jag får prioritera rätt så mycket. Ändå är jag mer närvarande i nuet än jag varit på väldigt länge. Jag har många tankar i mitt huvud men jag har lite svårt att ta mig tid att samla ihop tankarna till något vettigt och intressant. Kanske är det till och med så att jag har mer känslor än tankar för tillfället. Alla dessa fantastiska möten jag är med om hela dagarna gör mig sprickfärdig av känslor. 
 
Så istället för att skriva mina tankar som ändå inte är så intressanta ger jag ett axplock av mina möten och vad de gett mig.
 
På min resa till Uppsala förra veckan: 
Fantastiska timmar tillsammans med äldsta dottern. Värme och glädje!
Frukost med väninna och dotter. Vilken frukost! Gemenskap.
Disputation (ja, det är sant). Respekt! Stolthet! Så COOLT!!! :)
Fika på stan med snygga brudar. Länge sen. Nya möten med gamla bekanta. Lärorikt och mysigt.
Disputationsmingel. Tacksamhet! Inspirerande människor. Avspänt. Härligt surr med fina vänner.
Tack Magdalena för att jag fick komma. Om du tyckte att jag var tyst när jag sa hejdå berodde det på att jag inte kunde säga något eftersom jag hade börjat storböla om jag öppnat munnen. Kram!
 
Helgens ungdomsledarkurs:
Intensivt. Roligt. Lärorikt. Tacksamhet över att få möta så många fina, aktiva, duktiga och engagerade ungdomar. Här har vi framtidens ledare. Jag säger bara - STALLTJEJER!!!
 
Veckans jobb och fritid:
Gymmet i måndags: Flams och trams, men träningsvärk igår. :)
Boxningen med J och M. YES!!! Shit, vilken urladdning.
Gårdagens yogakund: Magi. Tacksamhet över att få vara med när det händer saker i en annan människa.
Dagens spinning: Mjölksyra! Tack Therese. Benpasset efteråt tog det ännu en nivå. 
Ett annat möte idag: Värme. Svårt att beskriva. Jag tänker mycket på vad jag kan göra för att hjälpa. Att vara medmänniska är stort och viktigt. 
 
Vi är här och nu. Tillsammans. Som min mamma sa igår: Det är stort att vara människa. 
 
Jag återkommer när jag har sorterat i mitt hjärnkartotek. Fick en hel del tankar om kartor när jag satt på disputationen. Har använt mig av karttankar under veckan när jag försökt förstå mina elever. Intressant...
 
VVS
Anna :)
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp