Agni - eld

Man får inte kopiera...men jag gör det ändå. 
 
Like a small boat
On the ocean
Sending big waves
Into motion
Like how a single word
Can make a heart open
I might only have one match
But I can make an explosion
 
Jag kan inte förändra världen. Jag kan inte förändra en annan människa. 
 
Däremot kan jag vara öppen för möjligheterna jag får varje dag. Möjligheten att möta en annan människa. Att få ett ord av en annan människa. Att ta emot ett ord av en annan människa. Få gnistan som gör att mina torra kvistar inom mig börjar glöda, eller rent av brinna. Möjligteten att möta en annan människa. Att få ge ett ord till en annan människa. Att ge ett ord som kan göra att torra kvistar i en annan människa sakta börjar glöda. Vi kan vara den som tänder gnistan hos varandra och vi kan vara den som blåser lite för att det inte ska slockna. 
 
Jag ser det varje dag. Små glödhögar som slocknar för att de inte får tillräckligt med syre. Jag ser stora eldar som slocknar för att någon häller en hink vatten över drömmarna och hoppet. Men jag ser också små glödande kvistar som fortsätter brinna trots bristen på syre eller ett ständigt duggregn. 
 
Vi kan göra skillnad. Vi kan se varandra. Våga säga hej. Fråga hur det är - och våga lyssna på svaret. Vi kan se bakom fasaden och vi kan öppna låsta dörrar. A single word can make a heart open.
 
The inner fire is the most important thing mankind posesses. (Edith Södergran) 
 
Jag är en liten, liten båt. Eller inte ens som en båt. Mer som en gummibåt man kan köpa på en leksaksaffär. Risken att gå sönder är stor. Men jag tror mina vågor gör skillnad. Jag tror att mina små gnistor tänder en liten eld här och där. Tillsammans kan vi få världen att brinna - av kärlek.
 
 
Sargad av tiden
Öppnar den dörrar
Visar den vägen
Känner tomhet
Känner saknad
Mitt i allt 
Tänds hoppet
Jag brinner
 
 
VVS
Anna :)
Allmänt | |
Upp