Laddad till tusen

Igår läste jag en bok samtidigt som jag tittade på Rocky (5?). Jag läste när det var handling och såg på TV när Rocky tränade. Och jag blev laddad till tusen! Kanske man skulle börja träna på riktigt. Rockyfilmerna är såå töntiga emellanåt, men jag blir riktigt träningsinspirerad. Dra lite timmerstockar och lyfta stenar. Hugga ved och dra hästkärror utan häst. Det är riktig träning. Som tur är dämpas målsättningen att bli lika vältränad som Rocky efter några timmar, men inspirationen är kvar. Jag inleder min "Rockyträningsperiod" med att räfsa gården. Och förhoppningsvis blir det ett långpass i kväll.

Efter ett besök hos min fantastiska massör känns det mycket bättre med domningarna i handen. En anledning till domningarna är nog min lite underliga sovställning. Jag vaknade i morse och låg med båda händerna bakom huvudet och fötterna i kors...

Just nu är jag mest bekymrad över infuensan som har dragit in över vårt löpargäng. En efter en drabbas av halsont och förkylning. Inte bra...

Dags att fatta räfsan igen och fortsätta träningen...Eye of the tiger... :)
Allmänt | |
Upp