Styrketränat 3 gånger denna vecka.

Länge sen jag har skrivit igen. Tiden rinner iväg. Även denna vecka har varit kanon. Inget konditionspass men däremot styrketräning 3 pass och ett boxpass. På tisdag sprang jag till och från träningen och idag sprang jag dit. Måndagen bjöd på armträning, tisdag ryggträning och torsdag benträning. Jag har ökat på vikterna på hela kroppen. Simningen har legat nere ett par veckor så nu är det dags att  ta tag i det igen. Drömde i natt att jag var superbra på fjärilsim. Kände mig lätt när jag simmade och var utstark. Bra dröm att använda som mental träning.
 
:)
Allmänt | | Kommentera |

Armar och pinnträning

Biceps, triceps, axlar och en aningen mage fick en genomgörare idag. Jag gillar att träna armar, men triceps är så tunga så där borde jag ha en pt som får mig att ta i lite extra. Mage är det tråkigaste jag vet så där måste jag också få lite pushning.
 
Efter min egen träning hade jag ett gäng skolelever från åk 4 - 8. Rörlighetsträning med pinne och lite skivstångsteknik  utan vikt. Avslutade med lite lätt mage och plankan. Många jobbade på riktigt bra och försökte vekligen göra rätt, vilket inte är så lätt. Smidighet, styrka, koordination...Någon latmask förstås men i stort en positiv grupp, trots att det kanske inte är så roligt att jobbba med endast en pinne. Men återigen fick jag det bevisat för mig. Många barn idag är tyvärr inte så starka och rörliga som de borde vara i den åldern. Tänker för mig själv att man borde ha obligatorisk morgongymnastik.Men det var skoj  och nästa vecka ska vi boxas. Det ser de fram emot. Att få slå på varandra... :) Själv älskar jag pinnträning eftersom hela kroppen är aktiv hela tiden. Atletisk hållning och koncentration. Påminde barnenn om ballongen hela tiden och de var bra på att försöka hålla sig i en stark position.
 
Anna:)
Allmänt | | Kommentera |

Långsamma promenader är en utmaning.

På lördag gick jag en långsam promenad, och det är inte så lätt ska jag säga. Men jag lyckades rätt bra. 30 minuter sakta spankulerande. Idag blev det tid för lite skidåkning. Jag var trött och frusen men eftersom två av barnen ville åka slalom blev det lite skidor för mig. Jag bestämde mig redan innan jag började att jag skulle åka 9 km, inte mer. Oj, så fina skidor jag hade. Och lätt och fint gick det. Men, jag åkte bara 9 km. Och det kändes bra även om jag var sugen på ett par varv till.
 
I morgon ska jag ha idrott med ett gäng elever. Min plan är att börja med hopprep, lite skivstångsteknik med bara pinne och avsluta med några övningar för mage och rygg. Det ska blir roligt. För egen del har jag planerat in ett pass i gymet. Får se om det blir så...
 
Anna :)
Allmänt | | Kommentera |
Upp