Armar och pinnträning

Biceps, triceps, axlar och en aningen mage fick en genomgörare idag. Jag gillar att träna armar, men triceps är så tunga så där borde jag ha en pt som får mig att ta i lite extra. Mage är det tråkigaste jag vet så där måste jag också få lite pushning.
 
Efter min egen träning hade jag ett gäng skolelever från åk 4 - 8. Rörlighetsträning med pinne och lite skivstångsteknik  utan vikt. Avslutade med lite lätt mage och plankan. Många jobbade på riktigt bra och försökte vekligen göra rätt, vilket inte är så lätt. Smidighet, styrka, koordination...Någon latmask förstås men i stort en positiv grupp, trots att det kanske inte är så roligt att jobbba med endast en pinne. Men återigen fick jag det bevisat för mig. Många barn idag är tyvärr inte så starka och rörliga som de borde vara i den åldern. Tänker för mig själv att man borde ha obligatorisk morgongymnastik.Men det var skoj  och nästa vecka ska vi boxas. Det ser de fram emot. Att få slå på varandra... :) Själv älskar jag pinnträning eftersom hela kroppen är aktiv hela tiden. Atletisk hållning och koncentration. Påminde barnenn om ballongen hela tiden och de var bra på att försöka hålla sig i en stark position.
 
Anna:)
Allmänt | |
Upp