Personbästa - igen.

Sex minuter bättre än förra året på Kivijärviloppet. Härligt springväder och pigga ben. Jag tittade inte på klockan under hela loppet och jag hade ingen aning om hur långt jag sprungit förrän jag kom till en vätskekontroll där det stod: 4 km till mål. Jag trodde jag hade sprungit max 5 kilomter. Jag hade en underbar känsla hela loppet och när jag sprang in på upploppet var jag trött men jag hade kraft kvar. Man lär sig för varje lopp. Nästa gång vågar jag ta ut mig ännu lite till. Men ju längre lopp desto svårare att veta hur snabbt man ska springa. På 5 kilometer springer jag så fort jag kan hela tiden och är helt slut när jag kommer i mål. På längre sträckor sparar jag lite på krafterna. Men långa backen var jobbig. Att sen få höra speakerns röst som sa; "Här kommer nr 69, Anna Pohjanen Tegelid, in som andra dam på 12 kilometer." var en skön känsla. Bästa dam fick en kaffemaskin. Tänk om jag hade vetat det... ;) :)
Allmänt | |
#1 - - Malin:

SÅ bra! :) Grattis!

#2 - - Malin:

SÅ bra! :) Grattis!

Svar: Tack! :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp