Snabbare än vanligt.

Efter några frustrerande dagar av löpvila sprang jag idag en kort sväng på ungefär 6-7 km i ett bra tempo. Planen var att känna hur kroppen kändes och anpassa träningen därefter. Började lugnt och kände att jag var i bra form. Kom in i en bra rytm och andning redan efter en kilometer och ökade sen lite i taget. Funderade då på att köra intervaller men bestämde mig istället för att öka lite till och försöka hålla samma tempo hela vägen. Sprang ut till Espnäs och stannade 30 sek och lät blicken vila på älven. Sen vände jag och sprang tillbaka i samma tempo. Strömsnäsbacken kändes lätt som en plätt och jag ökade lite till. Saktade farten lite när jag kom upp men kände att jag var pigg och alert och ökade igen hela vägen hem. Eufori!!! Jag kände mig stark, lätt och snabb. :) Ikväll Röris och flåsis. Du kommer väl? :)
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Här på Rhodos finns en jättefin slinga att springa. 1.6 km med lite backar vid Poseidon. Vältränade kan springa flera varv, vi övriga ett eller ett halvt :-). Dessutom vattengympa som är kul!

#2 - - Anna:

Vad du är sportig. :)

Upp