Tredje dagen

Tredje dagen på året och tre träningspass. Känns underbart. Två dagar löpning (tyvärr inomhus) kombinerat med lätt styrka. Idag cykel och intensiv styrka med kroppsvikt. Kör på med plankor också. Har kommit på mig själv med att gå på alla möjliga mediala tips och trix, bland annat att inte planka så mkt. Senaste trenden har varit att man ska vara rörlig i coreövningar och plankan har varit lite tabu under 2015. Har tyvärr varit trendig och har även tappat en hel del corestyrka. Visst, rörlighet och funktionell träning är bra. Men för mig har plankan varit en grundstomme i min träning och ska vara det i fortsättningen också. Rak, sida, raka armar, på underarmarna, med rörliga ben åt olika håll, med rörliga armar, med rörlig höft, men planka ska jag göra.
 
Chins står också på schemat under våren. Det är en härlig känsla att kunna dra upp sig själv med kontroll och styrka. Ja, känslan av att kunna styra min kropp och känna in alla delar av kroppen är fantastisk. Att stå rakt upp och ner och upptäcka nya muskler och rörelser i kroppen är häftigt. När man tror att det är lätt att stå...Min svåraste position när jag yogar, som jag kämpar med varje yogapass är att ligga helt avslappnad. Dessutom blir det ju så klart inte bättre av att kämpa...Att utelämna sig. Att tillåta kroppen att falla, att släppa kontrollen. Svårt för mig, och härligt när jag närmar mig den totala vilan. 
 
VVS
Anna
Allmänt | | Kommentera |

Träningen 2016 har börjat.

Tio dagars vila = en stel kropp med smärta både här och där. Men även en utvilad och stark kropp. Vilan var fantastiskt skön och välbehövlig. Nu är jag redo att träna igen. Motivationen är på topp och planeringen i full gång. Sen vet jag att det sällan blir precis som jag planerat. Det gör ingenting. Då blir det på ett annat sätt. Ett sätt som är rätt för livet, just då. 
 
Jag sprang knappt någonting i december så det var kul att köra i
 
 
 
gång med löpningen igår. Planen är att springa lite i januari för att sedan öka månad för månad, både längden på passen, antalet gånger och intensiteten. Jag vill träna hårdare än jag gjorde under 2015. Mer på mitt sätt. Då blir jag glad, starkare och snabbare. Kvickare träning. Mer intensiv. Mer Anna, mindre andra. Har yogat lite senaste veckan och det är så underbart. Yoga gör mig stark, smidig, lugn och pigg. Jag tror även den gör mig lite smartare...
 
Mina ryggfiléer känns efter två dagars träning med fokus på kontakt. 
 
Snart börjar vi yoga. Häng på, det är så härligt.
 
Anna :)
 
Skor från Springcross 2013 (tror jag). Längtar efter att utmana mig. Förhoppningsvis finns det något lagom långt och geggigt lopp under året. :))
Allmänt | | En kommentar |
Upp