Så många saker jag vill göra.

Det finns så många saker jag vill hinna göra. Mitt liv är fullsmockat av saker jag vill göra. Väldigt få måsten. Egentligen Inga alls. Jag blir bättre och bättre på att välja mitt liv. Ibland väljer jag bort saker till förmån för något annat. Det är synd eftersom det finns så många underbara saker att göra. 
 
Jag älskar mitt jobb, vilket det än är eftersom jag hittills alltid har valt jobb jag älskar. Alla jobb har sina baksidor...Än så länge överväger framsidorna. Jag har en stor och underbar familj som jag vill spendera varje minut på dygnet med. Jag har katter, hästar, kaniner och höns som jag inte alls hinner umgås med så mycket som jag skulle vilja. Det vill jag ändra på. Ska klura på det. Jag älskar att träna. Jag har många vänner som är värdefulla för mig. Böcker ligger i travar och väntar. Mat är en passion. Baka är en lisa för själen. Mina kaffestunder är heliga. Sömn 8 timmar varje natt är mitt mål, 7 timmar ett faktum. Små barn stjäl mitt hjärta. Har ni några som behöver barnvakt är det bara att slänga in dem hos mig. Tid för eftertanke och stillhet är såklart nödvändigt. Jag tycker om att ha fint hemma. Men viktigare är att vårt hem är en levande plats där alla känner sig välkomna. 
 
Jag känner mig ofta otillräcklig. I mina sämre stunder blir jag förtvivlad över allt jag så gärna vill göra och inte hinner med. I mina bättre stunder gläds jag åt allt jag gör varje dag. I mina bättre stunder kan jag vara tacksam över en dag som blev en dag då jag inget gjorde eftersom jag då mest troligt gjorde något viktigt för mig eller någon i min närhet. Vila är det jag är sämst på att prioritera. 
 
Jag har så många saker jag älskar att göra. Nu ska jag skicka ett sms och tacka ja till en spännande utmaning. Vi behöver vila. Men vi behöver också ta ett kliv utanför bekvämlighetszonen. Det tror då i alla fall jag.
 
Igår hade jag en underbar dag. Adventsfika här hemma i vårt kök. Huset fullt av nära och kära, av nya och gamla vänner.  <3
 
Synd att varje dygn är så kort.
 
God natt <3
Allmänt | |
Upp