Att se leende ögon slockna.

För några dagar skrev jag hur fantastiskt det är att få se någon ta sig ut i livet på starka vingar. Jag skrev om hur magiskt det är att få vara med när en människa växer och utvecklas.
 
Att få se sorgsna ögon få liv och hopp. Att få följa en annan människa en bit på vägen. Det är det största. Starka vingar som bär mot livet och friheten. Det är vad jag önskar alla.
 
Tänk om det alltid slutade som i sagor. Och sen levde de lyckliga i alla sina dar...
 
Tänk om det var så att vi levde i en tid då människovärdet var högt. Tänk om vår värld var till för alla. Tänk om mitt land som jag en gång var så stolt över såg alla människor som lika mycket värda. Tänk om alla föräldrar fick ge sina barn det som alla föräldrar vill ge sina barn - trygghet och en framtid.
 
Det är stort att se någon ta sig ut i livet på starka vingar.
 
Att inte kunna göra något när vingarna klipps av...
Se någon störta mot marken utan fallskärm...
Att se leende ögon slockna...
 
Det är lätt att gömma sig bakom regler och lagar. Det är lätt, men är det rätt?
 
Leende ögon slocknar.
En stark tro på kärleken och mänskligheten blir växande tvivel.
Hoppet dör.
 
Livet är väl svårt nog för alla människor utan att vi ska lägga på extra börda.. 
 
Idag är en tung dag.
 
Hoppets låga fladdrar, men den är svag. Jag vill tro att jag kan få den att lysa starkare. Med kärlek.
 
<3
 
 
 
Allmänt | |
Upp