En riktig skitdag!

Då och då dyker det upp en riktig skitdag i mitt liv. Idag har varit en sån dag. Började rätt så bra. Jag var full av energi och såg fram emot en ny vecka. Måndagar är vanligtvis favvodagar eftersom jag då får träffa en massa härliga människor som jag längtat efter i flera dagar när det varit helg och jag har träffat en massa andra härliga människor. Som ni kanske förstår så gillar jag att vara med folk. Jag gillar också att vara ensam med mig själv. Kvalitetstid med mitt tysta tänkande jag.
 
Som sagt var så började dagen bra men blev helt enkelt bara sämre och sämre eftersom timmarna gick. Alla dagar ger inte energi. Däremot kan de vara lärorika. Ett möte blev inte av på grund av sjukdom och det är alltid tråkigt att nån är sjuk. Dessutom blev dagens planering upp och ner och det blev väldigt lite vettigt gjort. Och är det något som kan göra mig låg på energi så är det när jag inte får saker gjorda och när jag står och trampar på samma ställe. Nåväl. Jag fick väl en del gjort mot slutet av dagen så helt bortkastad var den väl inte. Men med mina mått mätt en totalkatastrofdag.
 
Nu sitter jag här mätt och belåten med en kaffekopp i handen och funderar på hur jag ska använda kvällens timmar. Gymmet? Löpning? Dammsugaren? Soffan?
 
Inget är bestämt. Soffan lockar, men vanan kanske vinner.
 
Nästan alla mina dagar är fantastiska och får i alla fall 9 av 10 solar. Idag? 2 solar!! Eller kanske inte nån. Ett stort moln hänger regntungt över mig idag. Men som vi alla vet. Efter regn kommer solsken. Eller som idag; Efter solsken (igår) kommer värsta regnet.
 
Ha en fin kväll. :)
Allmänt | |
Upp