Tänk att vara 12 år igen.

Ibland önskar jag att jag var 12 år igen. Eller 7 år. Inte 14 eller 15. Det var lite tunga år. Men alla andra unga åldrar har varit rätt så bra. Det har väl sina fördelar med att vara vuxen. Till exempel....eh....ja...som att man kan...alltså man...Ja nu kommer jag ju inte på nån fördel så här på rak arm men säkert finns det nåt. Ja, att jag har ett gäng barn. Det är ju roligt. Men nog var det lite lättare att vara barn, och kanske lite mindre krävande att vara ung. Det är så mycket man bör och måste göra när man är vuxen. Saker som är ganska tråkiga. Ändå är jag bra på att välja bort tråkiga saker och välja till roliga saker.
 
Egentligen borde alla få vara precis som de vill oavsett ålder. Vi har så många oskrivna regler om hur man ska vara när man är vuxen.
 
Varför skriver jag nu det här? Jo, eftersom jag inte är så bra på att uppfylla kraven på vuxlighet och därför så tänker jag att vuxligheten borde vara lite mer valfri så jag slipper ändra mig.
 
Tänk att vara 10 år. Så himla roligt. Jag älskade att vara 10 år. Jag älskade att vara 16 år också. När jag tänker efter så är jag rätt så förtjust i att vara 45 år också. Jag trivs med mitt liv. Kanske lite för bra för att det ska vara ok. Jag försöker nog bara glida undan mina hushållsliga plikter som jag så lätt försummar. Det är ju mycket lättare att gå till gymmet, blogga lite eller boka in ögonfransförlängning. Det är ju så många viktiga saker man ska hinna med under en dag så det där med städning och vikning av tvätt är så lätt att "glömma bort".
 
Nu är duschen ledig så nu kan jag avsluta min undanglidande verksamhet att skriva detta meningslösa blogginlägg istället för att plocka undan i köket och vika tvätt. Tänk vad det är lätt att slå ihjäl lite tid.
 
God natt och sov gott.
 
Och alla åldrar är ju rena rama guldåldern...utom kanske 13-15 år. Kan vara lite slitigt för en del...
Allmänt | |
Upp