En liten tagg i hjärtat.

Jag har en låt som jag behöver vissa dagar. Dagar när det är lite motigt och tungt. Oftast kan jag borsta av mig det som känns jobbigt. Ibland är det svårare. Efter 40 minuter på cykeln och lite axelpressar känner jag mig som en warrior igen. Jag har till och med en gympolare som spelar låten på gymmet när det verkar som att jag behöver lite extra push. 
 
Ibland hör man intressanta saker. Vissa dagar skrattar man. Vissa dagar sätter det sig som en tagg i hjärtat. Idag kändes det som en tagg. Nu har jag dragit ut den och bestämt att ta saken som en komplimang. Men...det blev ett litet sår efter taggen. Sår brukar läka om man håller det öppet och rent. Så jag försöker öppna hjärtat så det lilla såret får läkas. Alla har vi små ärr på hjärtat. Det är inte farligt. Det kan påminna oss om att inte sticka taggar i andras hjärtan. Jag ska försöka. 
 
Här är texten till låten:
 
Feel like the world don't love you
They only want to push you away
Some days people don't see you
You feel like you're in the way
Today you feel, as if everyone hates
Pointing their fingers, looking at your mistakes
You do good, they want great
No matter what you give they stilll want to take

Give your love and they throw it back
You give your heart they go on attack
When there's nothing left for you
Only thing that you can do, say

Today, today, live like you wanna,
Let yesterday burn and throw it in a fire, in a fire, in a fire,
Fight like a Warrior

Today, today, live like you wanna,
Let yesterday burn and throw it in a fire, in a fire, in a fire,
Live like a Warrior
 
VVS
Anna <3
Allmänt | |
Upp