Tacksamhet

Tacksamhet är ordet för dagen. Jag fyllde år igår och hade en helt underbar dag med min familj. Vi var i badhuset, fikade och åt gott. Ja, och så fick jag fina presenter. :) Dessutom var vi på 4-års kalas hos yngsta kusinen. Kroppen vilade helt och det var skönt.
 
Idag har jag varit i kyrkan med konfirmanden. En lugn stund trots att det var rätt tråkiga psalmer idag. Plus var att många av mina vänner från SFI;n var där och att det var kyrkkaffe. ;)
 
Nu har jag precis kommit ut från duschen efter en löpsväng i nysnön. Den friska luften fyllde mina lungor och i mitt ansikte slätades mina bekymmersrynkor ut. Ett leende spred sig i ansiktet. Tacksamheten och glädjen som jag kände i kyrkan blev starkare och inifrån spred sig en värme och en glädje ut genom armar och ben, till en leende mun och till leende ögon. 
 
Jag är tacksam för många saker. 
 
En sak som slog mig när jag sprang och som gjorde att jag blev fri i sinnet var att jag inte måste. Jag måste inte ställa upp på sånt jag inte tror på. Jag måste inte ställa upp på att fjäska för människor för att de inte ska bli arga. Jag måste inte vara som andra vill att jag ska vara. Bara för att jag oftast är glad behöver jag inte alltid vara det. Jag måste inte säga ja för att det är bekvämast...för alla. Jag får vara sann mot min övertygelse, i olika sammanhang. 
 
VVS
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Emma:

Hej

Upp