Ids jag.

Ids jag skriva här? Till vilken nytta och för vem? Jag har min träningsdagbok där jag skriver mina timmar och mina vikter. Egentligen behöver jag inte ens den eftersom jag känner när jag tränat bra och mår bra. Jag går sällan tillbaka för att utvärdera och planera om eftersom det inte alls är min metod. Jag har en grundplanering för mitt liv. Kanske nödvändigt med tanke på min livssituation. Men jag är en känsloperson som lever i, ur och för mina känslor. Jag känner efter och har med åren lärt mig hantera de flesta av mina känslosituationer. Jag vet när jag ska ignorera en känsla, när jag ska låta den ta plats och när jag ska säga stopp till mig själv. Så tränar jag också. Utifrån mina känslor.
 
Nu sitter jag ju ändå här och skriver så nån funktion kanske bloggen har. 11 dagars helvila i soffan har julen bjudit på. Underbart, välbehövligt och roligt. Min hjärna fick lite nya tankebanor och mina känslor blev lite mjukare och kanske lite mer positiva. Om det beror på träningsuppehållet eller annat ska jag låta vara osagt.
 
Men nu är jag igång igen. Fokuserar mycket på löpningen nu och har en utmaning som är väldigt enkel. Inget järnskrot eller maskiner på hela januari. Endast kroppsvikt. Det är lite klurigt att hitta på övningar som är tunga, men rätt kul. Igår hade jag en vilodag efter nio dagars träning. Lite skönt, men lite trist. Har inte tränat så hårt så det kändes som om vilan behövdes, men man ska ju vila...
 
Nu måste jag ta itu med denna dagen. Erkänner att anledningen till att jag sitter här och uppdaterar både träningsblogg och den vanliga bloggen är för att jag inte vill ta tag i det verkliga livet. Vad som nu är verkligt...och viktigt...
 
Ha det bra! Vi kanske syns på gymmet.
 
Anna :)
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Jo, du ids :) Du har ju faktiskt trogna läsare som du måste tänka på ;)

Svar: Ha, ha, ha. Ja, det förstås. :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp