D´Artagnan och de tre musketörerna. :)

För mig är det viktigt att ha förebilder. Människor som gör saker som jag tycker är beundransvärt på något sätt. Människor som bejakar egenskaper så vi andra får möjlighet att ta del av dem. Jag har massor av förebilder. Många av dem finns i min närhet. Det är inga supermänniskor som är perfekta på alla sätt. Det är vanliga människor som på något sätt får mig att känna mig levande. Någon gör mig glad, någon får mig att våga känna mina känslor, någon ger mig trygghet, någon utmanar mig...Antagligen har de flesta av dessa människor ingen aning om att de är mina förebilder och min inspirationskälla. En del av dem känner jag inte ens. Kan verka konstigt men så är det. Ibland ger man till en annan människa utan att veta om det. Ett flöde av energi och glädje som verkar mellan människor. Jag har ofta hört uttrycket energitjuvar. Ett uttryck som jag funderat en del på. Jag är ju en form av energitjuv eftersom jag tar/får energi av någon som kanske inte är medveten om det. Kanske vi alla är energitjuvar, eller energisvampar, som suger åt oss energi när vi känner att den är i närheten. Och är det fel? Hm...tål att tänkas på. Kanske det är vad vi gör med energin när vi fått den som är själva kärnan i frågan. Om man har en själ som för dagen (eller för somliga alla dagar) inte mår så bra. Om man är full av negativa tankar så kanskeenergin man stjäl bara förstärker det negativa...som en dementor...håller det negativa vid liv. Om man har viljan att tänka positiva och kärleksfulla tankar så kanske energin kan bygga upp något positivt som i sin tur kan bli till energi för en annan människa. Ett flöde mellan människor. Ett flöde av positiv energi. En människa som inte reagerar på positiv energi kanske behöver jobba med sina tankar innan energin kan användas till att bygga upp. Så då är frågan om det är slöseri med energi när vi ger den till en energitjuv med negativa tankar/känslor. Tja...det måste vi nog själva välja. Går den till att bygga det negativa eller kan vår positiva energi faktiskt hjälpa en annan människa? Finns inga svar på det. Bara vår egen tro och tillit till vår tro. Vi får tro vad vi vill. Vi väljer själva.
 
Jag har träffat tre förebilder idag. Tre personer som jag blir glad av. Som inspirerar mig. Som ger mig positiv energi. Vet inte om de vet om det kändes, om de dränerades på energi, om de fick något tillbaka av mig och av varandra. Men jag erkänner. Jag har stulit energi idag:). Och jag känner mig nöjd och glad. Idag kände jag mig som D´Artagnan. Inspirerad av mina förebilder. Jag tackar De tre musketörerna för dagens energi. (Fast de har ingen aning om att jag stal energi eller att de är De tre musketörerna) :)
Allmänt | |
Upp