Det är kallt.

Det är nu ungefär två veckor sen jag loggade ut från FB. Märker jag någon skillnad?
 
Mitt sociala liv har förändrats. Jag vet ingenting om vad andra människor gör på dagarna. Jag har ingen aning om vem som gillar vem och vem som inte gillar vem. Jag är inte längre med i det sociala spelet som bedrivs i cyberspace. Igår fick jag muntlig information om en sak som någon delat på fb. En "klok" text om hur vi människor är och hur vi påverkar varandra varandra genom vårt beteende. Såna texter vimlar det av på internet och många delar och gillar hejvilt utan att verka reflektera över vad texterna egentligen säger och vad de står för. Jag blev illa berörd och tänkte att det var klokt att ta steget att slippa läsa alla dumheter. 
 
 
Tyvärr har jag inget klokt eller intressant att dela med mig av på min blogg för tillfället. Förhoppningsvis blir det bättre så småningom. Eller så inte. Den som lever får se. 
 
Några av mina reflektioner idag:
 
Det är kallt ute.
Det var kallt inomhus idag och all kyla går inte att klä sig mot.
Påskriset grönskar och visar vad lite värme och vatten kan göra.
 
 
// Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Nina:

Så klokt av dig att logga ut från bruset. Precis som du skriver är det konstigt att veta så mycket om så många, som man kanske egentligen inte känner. Jag kommer att titta in här i stället.
kram Nina

Svar: Det känns bra att inte ägna tid åt FB. Skriv gärna här så jag får lite kloka ord från dig Nina. Kram
Anna Pohjanen Tegelid

Upp