Var är sommaren?

Jag efterlyser sommaren. Har någon sett den? Själv trodde jag att det var den jag såg genom köksfönstret igår så jag tog min kaffekopp och gick ut för att njuta av den i solstolen. Jag hade fel. Det var inte sommaren jag sett genom fönstret, bara dess spegelbild. Det var kallt som tusan och kändes mer som en dag i slutet av augusti än som en solig dag mitt i juli. Kan inte bestämma mig för om jag efterlyser sommarvärmen därför att jag saknar den eller därför att den borde vara här. Jag älskar hösten och med en sån här sommar så blir hösten väldigt lång. Kallt i luften och en hög klar himmel. Egentligen perfekt. Dessutom blåser det lite mest hela tiden så myggen är inte så förskräckligt påfrestande. Men ändå...juli...
 
Jag ska fundera lite till. Vädret går inte att påverka så det kanske är bäst att acceptera utan detta svenska vädergnäll. Eller ska jag hjälpa till att upprätthålla den svenska gnällkulturen? Det kanske är hälsosamt att gnälla. Vädret är dessutom rätt så tacksamt att gnälla över och på. Oskyldigt eftersom ingen drabbas av gnället. Ingen är ju ansvarig för vädret. Eller??? 
 
Btw så var det en intressant sommarpratare häromdan. Minns inte vad han heter men han pratade om hur vi förstör vår jord.
 
VVS
Anna
Medborgare i landet Sverige och på planeten Jorden.
 
Allmänt | |
Upp