12 dagar

12 dagar i halvdvala med korta toppar med hjälp av vita små piller. 12 dagar utan träning och utan att ens sakna det. Då är jag sjuk! Det blev bättre några dagar för att sen vända nedåt igen med inflammerade bihålor och ett dunkande huvud. Färre små vita piller och fler sprayduschar i näsan. Nu börjar det kännas bättre men en efter en i familjen däckar. Ja, jag tycker synd om mig.
 
Jag har som tradition att inte tänka alls under julhelgen och några dagar efter. Ibland ända till efter nyår. Det är årets höjdpunkt. Att slippa tänka. Utloggad från sociala medier och från hjärnkontoret. I år har tankarna börjat smyga in redan idag. Jag vet varför men jag hade planerat att skjuta på tankarna till efter nyår. Det är dags för förändring. Jobbigt men kanske också spännande. Jag önskar ibland att jag hade förmågan att stanna, men det är inte min uppgift. Jag väntar på instruktioner. Men nu ska jag logga ut igen. Från nätet och från Hjärnkontoret. Åter nästa måndag.
 
Gott slut och ett Gott Nytt År
 
Anna
Allmänt | |
Upp