Förändringens vind

Jag är en orolig själ. Lever mitt liv intensivt och helhjärtat. Jag är bra på att vara här och nu men är ständigt redo för förändring. Livet är en gåva och min korta tid här på jorden är fantastiskt betydelsefull samtidigt som jag bara är en liten plutt i universum. Tänk vad skönt att det är så. Jag är lika viktig som alla andra och samtidigt så vet jag att allt inte hänger på mig. Jag är helt övertygad om att världen fortsätter även utan mig. Så även arbetsplatser och föreningar. Förändringens vind blåser och längtansfullt står jag mitt i vinden och känner hur den fyller mig med längtan och kraft. Vi har alla styrkor och svagheter. Ofta är det två sidor av samma mynt. Mina starkaste egenskaper är såna som många sätter på minuskontot. Nyfiken, otålig, pratsam, energisk, intensiv, engagerad och inte så uthållig. Själv har jag med åren lärt mig uppskatta mina egenskaper. Jag tränar på samma sätt som jag lever. Gärna så läpparna blir blå. Men inte samma varje dag och abso!ut inte förkoreograferat. Nej, med en grundplan som anpassas efter dagsform och humör. Yogan är likadan. Mer känsla än koreografi. 
 
Förändringens vind blåser. Jag har ingen aning om från vilket håll det blåser. Men den är skön och full av kraft. Den lockar och viskar. Den utmanar men lovar ingenting. 
 
Jag är en orolig själ. Och samtidigt en lugn och trygg själ. Så länge jag följer förändringens vind lever jag i landet där tankarna funnit ro. 
 
Förändringens vind kan också vara flyktens vind. Rädslan att stanna är större än rädslan att ge sig iväg. Men eftersom jag står med fötterna djupt nere i hästskiten så är de förändringar jag gör oftast rätt så hälsosamma. Jag vill ju inte växa fast helt och hållet. 
 
Nä, dags att gå och sova. Träningshormonerna börjar landa och tröttheten kryper på.
 
God natt 
 
 
VVS
Anna <3
Allmänt | |
Upp