Det finns så många saker jag väljer att inte göra.

Tänk jag kan nästan allt, utom att sköta ett hushåll. Lotta kunde allt utom slalom och hon ville ha ett eget hushåll. Jag kan slalom. Men det här med hushåll, det är lite mycket för mig. Egentligen kan jag nog men jag är ju inte så intresserad. Jag tvättar och lagar mat och dammsuger och torkar damm och byter gardiner. Men jag gör kanske inte allt så jätteofta. 
 
Däremot är jag en hejare på att mocka, bära vattenhinkar, träna på gymmet, dricka kaffe, se på film, åka skidor och skriva blogginlägg. Och man hinner inte med allt. Det gäller att prioritera, vilket också är en sak jag är rätt så bra på. 
 
Jag ägnar hellre tid åt mina vänner än mina dammråttor. Jag väljer att dricka kaffe framför att städa badrumsskåpet. Jag väljer! Jag måste inte laga mat. Jag väljer att laga mat. Ibland är jag lite aggressiv när jag lagar maten eftersom matlagning ofta bygger upp en viss stress inom mig. Men jag väljer att laga mat eftersom jag tycker om att se min familj äta...Och jag gillar själv att äta. Ibland väljer jag att städa också. Även det kan tendera att ske rätt så aggressivt. Det går liksom bättre då. Men jag väljer själv att jag vill städa. Jag måste inte. 
 
Tänk så många saker vi kan välja att göra...eller välja att inte göra. 
 
Jag vill. Jag måste inte. 
 
 
Allmänt | |
Upp