Är det dags?

Tredje dagen på det nya året och nya planer börjar ta form i mitt huvud. Som en del av er har märkt så är jag en person som ständigt lever i en känslomässig berg- och dalbana. Nyårsafton firades med familjen och några nära och kära vänner. En underbar kväll som fått en särskild plats i mitt minne. Dagen efter var si så där men igår kom en rejäl emotionell baksmälla. Det var mörkt både ute och i mitt hjärta och mina tankar. Tårarna var nära och tankarna destruktiva. Trots det så lyfte jag 100 kg i marklyft. Ibland kanske de mörka stunderna är den tid då jag samlar energi och laddar för de bra dagarna.
 
Natten var inte bra. Vaknade flera gånger med bultande hjärta och dåliga tankar. Till sist somnade jag och sov gott till klockan 9. Idag är en ljusare dag, både i sinnet och utomhus. Solen vågar nästan upp över trädtopparna. Lite så känner jag mig också. Jag ser ljuset idag men jag orkar inte riktigt stråla helt. Dock tillåter jag nya tankar att ta plats i mitt huvud. Det kanske är dags nu.
 
Jag är en person som inte har så stor tillit till andra människor. Jag har inte så många förebilder och jag lyssnar mest på mitt hjärta när jag ska göra livsval. I ganska många år har jag följt min inre kompass och det har gett mig många fantastiska möten och erfarenheter. Jag vet när jag är på rätt plats och när jag gör rätt saker. Så är det nu och jag älskar det jag gör. Men jag känner att förändringens vind blåser och har känt det en tid. Den viskar; Det är dags.
 
För ganska många år sedan pratade jag med en person om mina drömmar och om mina rädslor inför livet och livets utmaningar. Hen svarade bara (fritt ur minnet); Anna, det brukar inte gå att komma undan.
 
Kanske det är så. På något sätt så vet vi när det är dags. Dags att tacka ja, dags att tacka nej. Dags bryta upp och dags att bjuda in.
 
 
2018
 
Vad hör du i ditt inre? Vem ska du bjuda in? När ska du tacka ja?
 
Lyssna till den lilla fågeln som viskar i ditt hjärta. Vad säger den? Var ska du förändra världen, och för vem?
 
 
Be the change you wish to see in the world.
 
Anna
 
 
Allmänt | |
Upp