Torsdagstungt

Igår var det onsdag och jag hann med två träningspass, några timmar lärarvikariejobb och kvällsskjutsar. Plus det vanliga hushållsarbetet förstås. Jag hann dock inte måla naglarna och rycka ögonbrynen. När jag tänker efter hann jag heller inte med att raka benen. Så jag är rätt hårig...men relativt vältränad. Och eftersom jag valt själv så är jag rätt nöjd trots mitt håriga yttre. Dessutom hann jag virka en liten stund. Ja, du läste rätt. Det är en rätt avkopplande aktivitet som jag återupptagit efter några års (typ 30) uppehåll. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet hittills med tanke på min vana att inte virka.
 
Även idag har jag arbetat som lärarvikarie. Idag med lite yngre elever. Väldigt roligt. Glada barn, ivriga barn, positiva barn, vetgiriga barn, arga barn, trötta barn och en och annan retsticka har jag träffat idag. Barn är så mycket mer än vi vuxna. Jag kan bli lite avundsjuk ibland.
 
Efter jobbet körde jag ett tungt, tungt pass. Tungt i bemärkelsen vikt. Marklyft med personbästa och tunga magövningar. Nu är jag trött i ryggen - på ett bra sätt. 
 
Virkningen och en kopp te kan nog tänkas bli kvällens aktivitet. Och kanske lite läsning i en ny spännande kursbok. En ny kurs med nya spännande kunskaper har dragit igång. 
 
:)
Allmänt | |
Upp