Lidingöloppet

Jag hade två mål. Det ena var att magen skulle klara sig hela vägen och det andra att jag skulle ha roligt. Planen för magen var att ta Immodium, endast dricka vatten i 15 km och att hålla ett tempo där det inte blir jättestor påfrestning på magen. Det funkade!!! Fast jag var väldigt tom på energi efter 15 km när jag började få i mig mer näring. Måste testa vad jag tål att få i mig tidigare utan att magen pajar. 15 km är nog så långt utan energi när loppet är 30 km. Glädjemålet var en lite större utmaning med tanke på förra årets katastroflopp. Här var planen att springa 5 km i taget med olika positiva tankar. Detta gick över förväntan. Jag var glad hela loppet, tänkte inte en negativ tanke under tre mil och spurtade i mål med ett leende på läpparna. 
 
Jag har ingen aning om vilken tid jag sprang på och det känns inte alls viktigt. Jag springer för att jag kan och för att jag älskar att springa. Tempot jag höll under loppet var bekvämt hela vägen. Andningen flöt på och benen sprang av sig själva. Det är en fantastiskt fin löpslinga ute på Lidingö med en massa fina hus och lyxiga båtar. 
 
När jag kom upp på målrakan så hade jag fruktansvärt mycket kraft och energi (kanske lite för mkt. eg. för att ha sprungit 3 mil). Jag sprang i mål i ett högt tempo och med hjärtat fullt av kärlek. 
 
Summering Lidingöloppet 2015:
 
Jag var i bra form.
Jag hade bra målsättningar varav det viktigaste målet var ett känslomässigt mål.
Jag sprang för min egen skull.
 
3 mil ren löpglädje :)
 
VVS
 
Anna :))
 
Allmänt | | En kommentar |

Yoga för dig

Eftersom jag inte hittat någon egen lokal än så kör jag under hösten yoga i samarbete med Vuxenskolan Överkalix. De har fina lokaler och det fungerade bra förra året. Som det ser ut nu så blir det två klasser. En kvällsklass med dynamiskt flödande yoga och ett morgonpass som är lite mjukare och ännu lite mer kropp och sinne. Anmäl dig till Vuxenskolan, Överkalix. Start så fort vi har full grupp.

Anna :)
Allmänt | | Kommentera |

Regn på Lidingö

9 dagar kvar och SMHI och YR "lovar" regn på Lidingöloppet. Eftersom det har varit fint två år i rad så var det väntat men inte efterlängtat. Jag gillar att springa i regn. Det är mycket syre i luften och det taggar igång mig fint. Tre mil i spöregn känns väl dock sisådär. Tre mil plus målgång, ombyte, busskö...Jag känner redan hur jag kommer att frysa.
 
Veckans träning har hittills varit väldigt bra. Benstyrka, löpning, spinning och lite magträning på gymmet efter spinningen igårkväll. Lite överraskade blev vi när vi kom till spinningen och fick veta att det var 60 min spinning och inte 30 eller 45 som det stod. Jag gillar att veta vad som väntas. Kort och intensivt eller långt och segt. Nu visade det sig att passet ändå bara var 45 minuter eftersom 15 minuter var nedvarvning och stretch. Hmm...Detta insåg jag när det var 10 minuter kvar så då la jag in en extra växel och körde hårt in i mål. Ja, ja. Vi är olika och uppfattar allt olika. 
 
Idag ledigt från jobb men fullt upp här hemma. Var ska jag börja???!!! Det är lättare att gå till ett bortajobb kan jag tycka. 
 
Jag ska i alla fall pausa under dagen för att åka till Lappberget med J så hon får träna. Visst är jag snäll? ;) Kan ju passa på att köra ett pass själv också när jag ändå är där. Godheten själv kan jag tycka. Där får jag en guldstjärna...Vad gör man inte för sina barn? (Moahahahaha!!!)
 
Anna
Upp