Blä för att vara snorig.

Tredje dagen på min vila och jag blir inte sjukare, snarare friskare, men det känns lite i halsen och jag nyser. Därför tar jag det säkre före det osäkra och vilar. Ev. vilar jag i morgon med även om jag känner mig frisk. Har fullt hela dagen och kvällen så jag vet inte om jag vill pressa in träning då.
 
Vad händer då med mig när jag inte tränar? En massa saker. Först blev jag stressad och irriterad. Det var jag redan på lördag när jag kände att det var på g. Söndag och måndag var också jobbig. Min plan var förstörd. Igår hade jag nog gillat läget rätt mycket så jag tog vilan med ro. Idag går tankarna lite hit och dit. Det är ju rätt skönt att inte behöva planera in träningen. Jag har en massa tid över...som jag ändå inte gör något vettigt av. Känner mig som en icke-tränande person. Man blir snabbt bekväm. Mysa i soffan. Koka lite te. Då och då pirrar det till i kroppen när jag tänker på mina pass när jag blir frisk. Vad roligt! Nu när jag vilat så mycket kan jag ju köra på lite extra. 
 
Solen skiner, men jag är ju ingen promenadperson så jag ids inte ens gå ut. För halt för att göra något med hästarna och stå och glo i solen är inte riktigt min grej. Jag ska ändå jobba snart.
 
Blä för att vara snorig. Men jag lyssnar på kroppen och den säger åt mig att något inte är som det ska. Misstänker att stressen över en massa saker som jag inte kan råda över är en orsak till förkylningen.
 
Ha en bra dag. 
 
Anna
Allmänt | |
Upp