Premiär

Premiären avklarad. Ett härligt gäng. Det gick bra trots att det var en blandad grupp. Det gäller att förklara så mycket som jag tror att de nya kan ta in, utmana de vana och hålla rätt nivå på instruktionerna. Svårt, men jag gör så gott jag förmår. Kul att se ut över klassen och se kraften och energin i rörelserna och positionerna. Jag älskar att yoga och att instruera yoga. 
 
Lite jobbigt dock att ortens teatergrupp övar samtidigt. Vilan blev en rejäl utmaning - lite för stor utmaning. Precis just då ropades det ordentiligt i rummet intill. Värsta yogagurusarna kanske hade klarat det men det var lite för svårt för oss amatörer, tror jag. 
 
Längtar till nästa vecka. Nu vet jag hur gruppen är sammansatt så nu kan jag planera utifrån det.
 
// Anna :)
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Ja, det var en brokig skara :) Vilan var SKÖN. Men jag har ju den bra förmågan att kunna stänga ute resten av världen då och då ... kände mig som en 100 kg´s klump efteråt, men skönt tung i kroppen. Får nog tjuvträna på det där med andningen dock. Och att stänga munnen ;)

Svar: Vad bra att du lyckades stänga världen ute! :) Andningen kommer. Mitt i allt bara funkar det. :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp