Sneglar på andra kunder i affären

Handlade i morse och reagerade på vad tanten intill hade handlat. Ja, sån är jag. Jag bryr mig väl inte vad folk äter, men ibland kan jag reagera på vad som åker på bandet. Sen brukar jag snegla i andras vagnar för att få tips också. Får man göra så?
 
Hon köpte:
 
5-6 paket papper för att rulla cigaretter
en stor chokladkaka
två paket färdigmat (frusen)
1,5 liter läsk
ett sexpack öl
två stora lådor kakor
ett kilo margarin 
 
och lite annat som jag inte kommer ihåg. Jag kunde ju inte glo så länge, fast det märkes säkert att jag stirrade. Det jag tänker är naturligtvis att det är onyttigt, men framförallt väldigt, väldigt dåligt. Blä!
 
Man ska ju inte jämföra sig med andra, men jag brukar inte göra som man ska så jag kände mig med ens enormt nöjd med min egen fredagshandling. 
 
Förkylningen är bättre idag. Vilar ändå en dag till. Träningsveckan är ändå förstörd.
 
Ha en bra dag i solen.
 
Anna
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Å nej!!! Är du en av DEM! De där tanterna som glor ner i ens vagn och rynkar lite på näsan och så ser man att de har en kommentar på tungan .... hjälp!! Nu blev jag med ens nervös inför min fredagshandling. Fast jag har ju tänkt handla till en kycklingsallad ... men ... det är ju ändå fredag ... och lördag imorrn ... Tur jag har en sambo som sköter det mesta av den onyttiga handlingen ;)
:)))))))))
(skrivet med glimten i ögat, men du är ju klok så det fattar du nog)

Svar: :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp