LYXDAG

Mera löpning för att det ska blir mil. 7 km idag men med högre tempo och tyngre än igår. Uppvärmning 2 km och sen tusingar, fyra stycken, för att sedan jogga ner en kilometer. Jag fegade lite på de tre första kilometrarna så sista tusingen snäppade jag upp farten - och orkade. Bra för självförtroendet som är lite dåligt efter Lidingöloppet. Efter löpningen jobbade jag med magen. Vikter på fötterna och bensträck med ena benet i 90 grader. Tror det är min favvomagövning. Sen lite annat smått och gott. Ett bra pass.
 
Till middag slängde vi en hel laxsida i ugnen och serverade den med en pytt av tärnade rotfrukter, potatis och polkabeta. I pytten blandade jag en dressing gjord på honung, senap, olja, salt och peppar. Sallad och turkisk yoghurt som extra mums. Efterrätt en bit Askinosiechoklad och kaffe. :)
 
Mina grå hårstrån har idag täckts av en rödlätt nyans som jag är väldigt nöjd med. Självklart en miljövänlig färg...
 
Så här i slutet av dagen kan jag konstatera att det blev en lyxdag. Om ni undrar om jag bara glider fram i tillvaron så är det nog så. Men jag har även mockat, tvättat och arbetat ett par timmar. Det är också roliga saker så jag räknar in det i lyxen. Ja, jag gillar att tvätta, mocka skicka fakturor och annat pappersjobb. Faktum är att i stort sett allt jag gör är roligt. Förutom att åka med retursaker och att packa upp maten när jag handlat. Men å andra sidan är det ju trevligt när det är gjort, så det besväret har ett visst värde ändå.
 
Äckligt positiv? Det bjuder jag på. Bara att passa på när det känns på det viset. 
 
// Anna :)
Allmänt | |
Upp