Nya skor.

Idag är det söndag och sen i tisdags har jag sprungit nån mil på bandet. Veckans träning har varit inriktad på att hinna träna eftersom det varit mycket jobb, två kalas, en dag i Luleå på basket och bio och en söndag med stalljour, tvätt och annat hemmafix. Men jag har hunnit träna alla dagar jag planerat att träna, dvs. alla dagar utom igår då jag hade planerat in vilodag. 
 
När jag har lite tid så brukar jag springa en sväng ute om det är väder eftersom det är mest tidseffektivt och samtidigt skönt för huvudet också. Tyst, frisk luft och tomt huvud. Det gillar jag. Är det kallt som det varit denna vecka springer jag på band och kombinerar det med 500 om jag har tid till det. Annars blir det 100 armhävningar. Det går snabbt och är bra för hela kroppen. Med 500 menar jag utvalda övningar (oftast för hela kroppen) som jag totalt gör 500 rep. av. Ibland 100 av varje, ibland 100 av en del och 50 av andra. Jag kombinerar så det blir ett bra pass. De kan vara styrkebetonade eller konditionsbetonade. Fritt val. 
 
Idag sprang jag på bandet eftersom jag ville testa mina nya skor. Först sprang jag med mina Kayanos och sen lite snabbare med mina nya "racer-skor". Det var jättekul! Nya grejer förhöjer träningen. :)
 
Jag börjar längta efter styrketräning med vikter. Det har varit skönt att fokusera på löpningen och att jobba med kroppsvikt. Tror det är bra med variation. Nu är det dags att förändra igen.
 
// Anna :)
Allmänt | |
Upp