Dåligt!!!

Sämre uppladdning inför ett lopp har jag aldrig haft. Två veckor av dålig träning toppat av fyra dagar sjukdom. Jag är i stort sett frisk men kroppen är trött och seg och orkar inte nåt. Ögonen känns fortfarande konstiga fast huvudvärken är nästan borta. Jag har sovit och sovit och ändå velat sova mer. Och när jag har sovit har jag fått ont i kroppen och ont i huvudet. Blä, vad trist. Dessutom är det regn och rusk och kallt och tråkigt ute. Negativiteten är stor. Men det finns ljusglimtar. Och jag håller tummarna att ingen annan blir sjuk nu. Vi har så mycket framför oss nu allihopa. Konfirmation, resor, lopp, student, fotboll och en kanotutflykt som de borde ha skjutit upp till hösten.
 
Nu längtar jag till jag har orken tillbaka så jag kan köra ett hårt pass antingen ute eller på gymmet. Avskyr när kroppen är svag. Såg en bild på mig från Rhodos...Oj, vad brun och stark jag såg ut. Nu är jag blek, grå, svag och sur. 
Allmänt | |
#1 - - Maria:

Det kommer varmare väder och då blir allt lättare, inklusive humör och välmående, särskilt innan myggen kommer :-) Det är kul att ha planer och händelser att se fram mot, stora som små. Hoppas inte kanotutflykten är nu när det är så kallt bara. P.S Hanna och Emma hade fina dagar i Frankrike, kul!

Svar: Ja, de har haft fint. I morgon åker Julia dit. Vår studentpresent till henne. Hoppas på lite mer sol till kanotingen. Det brukar vara kul, men det har varit lite mycket nu. Solen är stärkande. Igår var den framme en stund och allt kändes genast bättre. Ni kommer väl hit snart igen. :)
Anna Pohjanen Tegelid

#2 - - Malin:

Drog en chansning och titta!!!! Du har ju uppdaterat - äntligen :) Här är det också upp och ner med träningen. En vecka bra, en vecka dåligt. Jag joggar varannan vecka kan man säga och jag har smått panik inför halvmaran i september! Nu är jag ju förkyld IGEN :( Och utan röst ... Glädjen i söndags då jag och kusin joggade hela 6:an bakom Halljärv utan att pausa (inte ens efter backarna, rekord för mig!) försvann lika snabbt som rösten började försvinna dagen efter. Vilket lopp väntar för dig nu då? Imorrn ska jag rida. Det är ju en annan utmaning som jag också måste börja träna till ... hrm ... BLOGGA PÅ! :)

Svar: Malin: Om du kan springa 6 km nu så är det inga problem med en halvmara i september. Såvida du inte planerar att springa på under 1.45. Börja med långpass varannan vecka i alla fall och var ute 60-90 minuter. Varva mellan löpning och gång för att stärka leder, senor, ligament och annat som inte är muskler och kondition. Musklerna och konditionen är inga problem. 6 km är på godkänt. Testa att känna dig nöjd. Ridningen sitter i ryggmärgen. Vi räknar med 67% i alla fall, eller hur. :)
Anna Pohjanen Tegelid

#3 - - Malin:

Tack för pepp :)) Jag räknar med att kunna köra ett kort, snabbt pass i slutet av veckan följt av ett längre långsamt, dvs 10km till att börja med :) Och vad gäller ridningen så går jag alltid ALL IN ;)

Upp