Sol ute...

Sol ute sol i sinne...stämmer inte. Men regn ute och sol i sinne stämmer faktiskt. Jag är piggare och har haft några riktigt bra träningspass. Om en stund är det dags för några tusingar. Känner mig inte så pigg på det i kroppen just nu, men när jag sätter igång kan det kännas helt annorlunda. Idag är min sista planerade arbetsdag som anställd denna termin. Sen blir det eget arbete. Det ser jag fram emot. Jag ska yoga och sälja böcker sommaren lång. 
 
Jag har haft en rätt så omväxlande termin och då och då rätt så intensivt. Men eftersom jag alltid bara jobbar med sånt jag älskar att göra så har det gått bra. Under helgen sprang Julia lopp i Luleå (och vann) och vi hade konfirmation hela helgen. En väldigt fin konfirmationshelg måste jag säga. Och lägret var också kanon. Idag har vi sommarfest med Kyrkmössen och det får bli som det blir. Det är otroligt många barn i grupperna och har varit jättekul. 
 
Vi har som smått börjat planera studenten. Ungarna flänger och far hit och dit och det är roligt och väldigt oroligt...Sånt är livet och det är bara att ta ett djupt andetag och sänka axlarna. Allt går inte att kontrollera. Och tur är väl det. 
 
Lustigt hur kroppen anpassar sig efter det den utsätts för. Lite styrketräning och mer löpning och yoga har gjort mina muskler längre och så klart mindre. Känns konstigt att vara svag. Det brukar jag inte vara. Längtar efter backträning och ett ordentligt styrkepass. I förrgår sprang jag uppför Brännaberget för första gången i år. Det var ljuvligt!!! Först några backintervaller i 40 sek. / intervall och sen backen upp. Backträning är det roligaste jag vet. 
 
Varje träningspass oavsett hur ofta eller hur hårt det blir är en investering. Den träning som blir av är bra träning. Det skriver jag under på. Jag tränar aldrig färre pass än 5 per vecka (om jag inte är sjuk). En bra vecka tränar jag 8 pass med en vilodag. Så har det nog varit i ungefär 8 år. Men ibland består träningen av lugnare och kortare pass. 30 minuter löpning hinner jag alltid med. Vissa veckor har 3 30 minuterslöpning och två styrkepass. Det är också bra.
 
Tusingarna närmar sig och det börjar pirra av nervositet i magen. Så ska det vara inför lite hårdare träning. 
 
// Anna
 
Allmänt | |
Upp