Regn på Lidingö

9 dagar kvar och SMHI och YR "lovar" regn på Lidingöloppet. Eftersom det har varit fint två år i rad så var det väntat men inte efterlängtat. Jag gillar att springa i regn. Det är mycket syre i luften och det taggar igång mig fint. Tre mil i spöregn känns väl dock sisådär. Tre mil plus målgång, ombyte, busskö...Jag känner redan hur jag kommer att frysa.
 
Veckans träning har hittills varit väldigt bra. Benstyrka, löpning, spinning och lite magträning på gymmet efter spinningen igårkväll. Lite överraskade blev vi när vi kom till spinningen och fick veta att det var 60 min spinning och inte 30 eller 45 som det stod. Jag gillar att veta vad som väntas. Kort och intensivt eller långt och segt. Nu visade det sig att passet ändå bara var 45 minuter eftersom 15 minuter var nedvarvning och stretch. Hmm...Detta insåg jag när det var 10 minuter kvar så då la jag in en extra växel och körde hårt in i mål. Ja, ja. Vi är olika och uppfattar allt olika. 
 
Idag ledigt från jobb men fullt upp här hemma. Var ska jag börja???!!! Det är lättare att gå till ett bortajobb kan jag tycka. 
 
Jag ska i alla fall pausa under dagen för att åka till Lappberget med J så hon får träna. Visst är jag snäll? ;) Kan ju passa på att köra ett pass själv också när jag ändå är där. Godheten själv kan jag tycka. Där får jag en guldstjärna...Vad gör man inte för sina barn? (Moahahahaha!!!)
 
Anna
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Jag vill ha en riktigt detaljerad loppberättelse sen. Inte om loppor men om Loppet. Lidingöloppet. Jag tror att jag kanske står där nästa år. Kanske. Om man får starta tidigt :) LYCKA TILL IALLAFALL! Njut och ha det bäst!

Upp