Energi från ovan. :)

Jag är en passionerad person som älskar att testa nya saker och som lätt skulle kunna fylla hela min vakna tillvaro med olika fritidsaktiviteter. Just nu är skidåkning och simning det som jag ägnar mest tid åt. Två sporter som jag är rätt dålig på och det är väldigt bra eftersom jag snabbt blir bättre och bättre. Jag får aha-upplevelser hela tiden och längtar till nästa gång så fort jag lämnar Lappberget eller badhuset. När jag börjar vara relativt bra på något så kommer aha-upplevelserna mer sällan och jag tycker det blir slitigare att få utveckling. Men samtidigt blir varje märkbar aha-upplevelse eller mätbar förättring mer värdefull och ger kraft och inspiration att fortsätta jobba. 
 
 
Jag njuter när det flyter på och allt går lätt. Då är livet enkelt att leva. Men som med alla lätta lopp är vinsterna inte så förfärligt värdefulla. Det är roligt att nå framgång, men när man inte fått kämpa så mycket tar man till slut vinsten för given. Jag gillar utmaningar och slitet för att nå dit jag vill. När livet drabbar oss lite extra hårt kan det dock vara svårt att hitta lust och energi att ta sig an utmaningar. Till viss del går att påverka livet för att få ny kraft och motivation. Genom att göra vissa val blir chansen större att vi får energi än att vi gör av med energi. Viss kraft samlar jag genom att göra roliga saker och genom de små lätta vinsterna. Vila är också en förutsättning för att jag ska orka ta mig an utmaningar. Men ibland känns det som om jag klafsar i en myr utan synbart slut och utan möjlighet att påverka min tillvaro. Tror inte jag är ensam om det. Då kan det hända att kraften kommen som en skänk från ovan. Plötsligt bara finns den där, som en gåva, utan att jag gjort något för att förtjäna den. Dimman lättar och genom de regntunga molnen skickar solen sina varma strålar mot mitt ansikte. Kraften, lusten, glädjen och energin flödar runt i kroppen och bara väntar på att få användas till någon ny spännande utmaning. 
 
 
Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet.
 
Jag känner solens strålar värma mitt ansikte och hela mig.
 
:)
Allmänt | |
Upp