SLÄCK!!!

Idag skriver vi 17 november och det är nästan två veckor till första advent. Ändå står tända granar på var och varannan gård och i fönster lyser stjärnor för fullt. Detta gör mig upprörd. Var och en gör naturligtvis som man vill, men tänk på att det drabbar andra!!!!! Jag kan blunda om jag promenerar...Men när jag kör bil är det väldigt svårt, och dessutom farligt. Jag får allergiska reaktioner i form av utslag, klåda och håravfall när jag ser detta hån mot de oskrivna, men självklara adventsbelysningsreglerna.
 
Jag startar ett upprop, på fullaste allvar. 
 
SLÄCK ADVENTS- OCH JULBELYSNINGARNA!!!
 
Nu är det ju tyvärr (eller kanske lyckligtvis) inte så många som läser detta arga brev. Men jag har i alla fall gjort min röst hörd, i cyberspace. Mest troligt går det rakt ut i rymden utan reaktion. Kanske en marsmänniska snappar upp min svaga röst.
 
Jag är en stor julälskare, som tar detta med advents- och julbelysningar på största allvar.
 
Med arga och upprörda hälsningar
 
Pojje
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Kollar om det går att kommentera.

#2 - - Malin:

Ha, ha, först läste jag "rakt ut i rymden utan erektion" :D
Jag håller med dig ang adventsljusen! Dock så tror jag, inte för att försvara dem som tjuvstartat men ... att ljusen i granar och i buskar och runt hus osv blivit mer som "vinterljus" istället för bara adventsljus. Folk saknar LJUSET helt enkelt. Men visst, jag tänkte idag när jag körde över till Bränna: TÄNK OM alla juleljus och allt pynt i skyltfönster liksom skulle poppa upp på morgonen den 1 advent! Hur häftigt vore inte det?! :) Lagom till skyltsöndag också. Fast den kanske redan är nästa helg? :(
Nå, sedan skämdes jag lite när jag läste ditt inlägg också ... för på vår bro står det redan en tomte med en lykta ... Han kom hit i söndags och vi ville inte lämna honom i kartongen. Och hoppsan, inne i trappen så står det en annan tomte ... Aj då ;)

Svar: Aja, baja! Jag har tomtar på loftet ibland. De kan dyka upp när som helst under året... Och vad gäller din felläsning så har Freud säkert svar på vad det beror på. ;)När vi var små så var affärerna stängda på skyltsöndag. Köpmännen pyntade på lördagkväll och allt avtäcktes sent på kvällen eller kanske rent av på söndag. Sen var köpmännen glada och fulla tomtar på julskyltningen. Det var andra tider. :)
Anna Pohjanen Tegelid

#3 - - Madde:

Var tomtarna fulla? =) På julskyltningen?
Jo, det var andra tider då. Nu är det nya tider. Andra tider. Allt är relativt. Så också tiden.
Ha' det bra! Kram på dig Anna.

Svar: Nog var en del av tomtarna lite på pickalurven. De behövde nog stärka sig lite för att våga dra på sig tomtedräkten och spela teater. ;)
Anna Pohjanen Tegelid

#4 - - Madde:

Tur att man (jag) inte behöver det. Stärka sig alltså. Innan. För att spela teater=). Jag är tillräckligt galen utan alkohol=).

Svar: Jag med. Alldeles tillräckligt. :)
Anna Pohjanen Tegelid

Upp