Ditt bästa jag

I vår familj händer många underbara saker. En sån sak är en julsaga som vissa år dimper ner i vår brevlåda. Årets saga är en fantastisk berättelse som utspelar sig i en magisk verklighet. Den är lika magiskt verklig som vår värld kan vara när vi är våra bästa jag. Människorna i berättelsen är helt vanliga mirakelmänniskor med personliga egenheter och förmågor. Precis som du och jag har de egenskaper som gör dem unika. De har toppeluvor och tjocksockar, de äter pannkakor och dricker te. De har ett skimmer av vardagens strålglans runt sig, precis som du och jag kan ha, om vi bara är våra bästa jag. Jag älskar berättelsen. När jag sitter på en stol vid Sofias säng och läser blir jag den person jag är när jag är som bäst. När jag är mitt bästa jag. 
 
I vardagen dras jag ibland iväg från mig själv. Jag går vägar som inte är mina och jag lyssnar på saker som gör mig trött och energilös. Min mun säger ord som uppenbarligen finns i mitt hjärta, men som jag inte håller med om. Jag sviker mig själv och mitt bästa jag. 
 
Du eller ni som lämnat sagan i vår brevlåda, tack. Tack för att jag i sagan får möta mitt bästa jag. Jag hoppas jag kan ta med mig den känslan när jag möter min magiska verklighet. 
 
Kom ihåg att ditt bästa jag är en gåva till mänskligheten. Du när du är sann mot dig själv och din magiska verklighet.
 
Kram
Anna <3
Allmänt | |
Upp