Kindred spirits - själsfränder

“Kindred spirits are not so scarce as I used to think. It's splendid to find out there are so many of them in the world.” 
Anne of Green Gable
 
"Det finns inte så ont om själsfränder som jag brukade tro. Det är underbart att veta att det finns så många av dem ute i världen."
 
Anne på Grönkulla 
 
Känslan när jag inser att jag mött en själsfrände är obeskrivlig. Oftast har jag känslan redan vid första mötet, men ibland kan det växa fram när jag lär känna en människa. En själsfrände är en slags vän men på ett speciellt sätt. En själsfrände förstår mig bortom ord och ser mig bortom alla mina roller. En själsfrände är en slags spegel. Inte för att vi är så lika så jag ser mig själv i min själsfrände, även om det kan vara så också. Vi har något gemensamt men det gemensamma är inte att vi är likadana. I en riktig själsfrände kan jag spegla mig själv.
 
I mötet med en kindred spirit får jag växa. Jag vågar vara sann. När jag blir sannare blir min egen energi starkare.        
 
Själsfränder kommer i alla åldrar. Små barn, ungdomar, unga vuxna, medelålders eller riktigt gamla människor.
Vem som helst kan vara en kindred spirit. Det är häftigt. När man möts händer det något i luften. Sinnet öppnas, blicken blir skarpare, fantasin vaknar och plötsligt känns det omöjliga möjligt. 
 
Du som mött mig i den här känslan. Tack för att du finns! I mötet med dig blir jag mig själv. 
 
Det finns själsfränder för alla. Anne på Grönkulla var orolig för att det fanns så få, tills hon upptäckte att hon hade fel. Det finns rätt så många. Men man måste vara uppmärksam så man inte missar mötet. 
 
Kram
Anna <3
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp