Vi skapar oss själva.

Igår hade jag en meditation med två underbara tjejer. Meditationen handlar om mig själv, min kropp, mina tankar och mina känslor. I meditationen får jag möjlighet att bli medveten om att jag har en kropp men jag är mer än bara min kropp. Jag tänker massor av tankar varje dag men jag är mer än bara mina tankar. Jag har ett känsloliv och känner många olika känslor hela tiden men jag är mer än mina känslor. Meditationen avslutas med att man i tanken åker upp i ett utsiktstorn och tittar ut över en plantering som består av kroppen, känslorna och tankarna. Så frågar man sig vem det är som klivit in i tankarnas värld för att sen lämna tankarna för att fokusera på känslorna.  En sak som jag säger i slutet är att du själv kan välja dina tankar. Att dina känslor inte alltid (eller kanske aldrig) behöver värderas. Jag säger att din kropp gör sitt bästa varje dag så försök vara snäll mot den.
 
Du är dirigenten i din inre stora symponiorkester. Du är konstnären som skapar ditt liv utifrån din förutsättningar. Det är du som väljer i ditt liv.
 
Jag tycker det är en fin meditation och jag tror många som har gjort den har uppskattat den.
 
Jag avslutar med ett citat från en av tjejerna jag träffade igår.
 
"Plantorna representerar den man är, och det är den man vill vara som tittar på plantorna från tornet. Man kan ju plantera någonting annat ifall man vill!"
 
Det är du som väljer i ditt liv. Det är du som skapar ditt liv.
 
Kram
Anna
Allmänt | |
Upp