ord - tystnad - beröring

Jag vet inte varför men när jag är full av känslor och tankar så hittar jag inte orden att skriva. Det är som en dörröppning där en hel folkhop försöker trycka sig ut, och ingen lyckas.
 
Ord kan vara starka. Jag älskar samtalet, det goda samtalet där man möts i nuet och där orden blir levande och där det uttalade ordet skapar en oerhörd kraft. Jag har en kort väg mellan hjärna och mun. Ibland undrar jag om orden ens passerar hjärnan innan de kommer ut. Ofta är det ämnen jag kan och som jag är trygg i. Men ibland är det spontanprat och orden bara ramlar ut ur munnen på mig. Jag har den förmågan (ja, jag väljer att se det som en förmåga även om någon säkert tycker att det ramlar ut för många ord ibland) att orden kommer lätt och snabbt. Oftast är det inte så viktiga saker. Men ibland kommer det ut något som är riktigt bra. Idag kom en sån mening. En kursdeltagare sa efteråt:
-Jag skrev upp dina ord. Jag har skrivit Citat av Anna.
Coolt. Någon vill citera mig.
 
Ord är starka. Ord kan ge makt. Det kan vara både positivt och negativt. Ord kan uttrycka känslor. Det kan bli starkt. Idag blev ord starka. Känslor blev ord och orden blev känslor. Att mötas i samtal. Det är stort, det är en gåva.
 
Tystnad är också stark. Ibland kan det vara ännu starkare att mötas i tystnad än med ord. Det hände mig under veckan. Ett möte i tystnad. Oerhört starkt möte. Helt utan ord. Att vi kan överföra energi till varandra genom beröring är inte så konstigt. Det går nog att förklara naturvetenskapligt, även om inte jag kan. Men att känna energi i utrymmet mellan mig och en annan människa. Känna kontakt i luftrummet mellan oss. Det vet jag inte hur man förklarar. Är det bara fantasi eller är det verkligt? Är all fantasi overklig? Jag kände den. Det har hänt förut men inte så starkt.
 
När vi öppnar upp för att möta en annan människa så öppnar vi upp för livet. En sann vän kan höra dig även när du är tyst skrev jag på facebook igår.
 
Ord och tystnad, rätt använda är en fantastisk kombination. På samma sätt kan fysisk beröring och fyskiskt avstånd rätt balanserat bli ren magi. Min yogaguru Tiina pratar om "the power of touch". Inga ord behövs.
 
Ord - tystnad - beröring.
 
Är det magi eller är det natur?
 
Jag har haft en vecka full av kraft. Full av ord, tystnad, beröring och enerigfält mellan människor. Energi som jag inte vet hur jag ska förklara. Och vet ni vad. Jag behöver inte förklara. Jag vill inte få det förklarat eller få min upplevelse tillplattad eller förminskad.
 
Det är stort att mötas. Det är det största.
 
<3
Allmänt | |
Upp