Jag önskar...

En av mina absoluta favoritsånger är Min plats på jorden.
 
Jag önskar att alla hittar sin plats på jorden och hittar hem. Inte bara en fysisk plats att känna sig hemma på utan även ett sammanhang och en uppgift. En plats där man känner sig behövd och älskad för den man är.
 
Jag önskar att varenda människa får möjlighet att utforska livets väg. Möjlighet att gå vilse och att hitta tillbaka till den rätta vägen. Ibland måste man gå lite vilse för att veta vilken väg som är rätt. Omvägar är nödvändiga i livet och jag önskar att alla får möjlighet att gå vilse i trygghet. Och vad är vilse egentligen? Livets väg är krokig och guppig.
 
Jag önskar att varenda människa får möjlighet att känna tillit till någon. Jag önskar att alla har någon de kan lita på till 110 procent. Någon som aldrig sviker och som alltid finns där, även när det är som svårast.
 
Jag önskar att varenda barn kan känna att de duger precis som de är. Att ingen behöver gå omkring och ha ont i magen för att man inte passar in, att man är fel.
 
Jag önskar att alla har någon som lyssnar utan att döma.
 
Jag önskar och jag ber att vi blir bättre på att se varandra, att finnas där för varandra och att låta alla skina precis som de är.
 
Det är för många som inte hittar en plats, en vän, ett sammanhang och en uppgift. För många som inte kan andas och som inte ser färgerna i livet. Jag önskar att de ser dimman lätta och ljuset bryta in. Jag önskar att de hittar sin plats på jorden, att de hittar hem.
 
Anna
 
Allmänt | |
Upp